Vintermys!

Igår var jag och Julia ute och lekte med hundarna i snön, vi har varit väldigt duktiga och gått varje dag med hundarna och då menar jag självklart en längre runda för rasta hundarna gör vi ändå varje dag. hehe

Men igår gjorde vi spår åt vovvarna och det var spännande på två vis eftersom det var snö för första gången vi skulle spåra.. och så var det första gången för Collin att få göra något.

Jag förberedde spåret och gjorde ett slingrigt till Jaffa och Collin fick ett kort.

Medan vi väntade på att det skulle ligga klart så promerade vi en bit sen gjorde vi en sökövning för Collin och sen en till Jaffa.

Jaffa var taggad till tusen och det märktes att han inte fått arbeta på ett tag. Pep och förde en massa oväsen, försökte spåra på egen hand och hua:P

Collin klarade sökövningen galant, han mindes att det fanns en pip därborta i gräset och hittade den snabbt. Han hade lina då han blir väldigt busig när han får tag i en leksak, då vägrar han komma tillbaka med den men nu i linan så kunde jag typ få att han överlämnade den. Höll inte i linan mne han kände sig kanske lite fast ändå.

Sen gjorde vi Collins spår och han tog upp det, vi körde spontanupptag och han tog upp det och följde de hur snabbt som helst. Och jag var nog lite feg när jag gjorde de så kort. Han hade klarat längre han spårade på så bra. OCh han hittade sin tennisboll och blev så glad sen  : )

Men han var så duktig! Trodde de skulle vara lite svårt att göra de där övningarna på honom men han gjorde de som att han visste att vi skulle "arbeta tillsammans" . Efteråt var han sååååå trött så övningarna räckte nog gott och väl åt honom iaf. 

Jaffa gjorde sin sökövning bra, han hade svårt att hitta pipen men jag tror de var att han var för hetsig, han rusade mest på men till slut hittade han och eftersom de var en gummileksak ville han inte riktigt ta den i munnen, haha pippelhund men då peppade jag honom och han kom och lämnade den. Han var så duktig. 

Sedan fick Jaffa gå sitt spår och han gick det så bra och noggrannt, dock ville han inte sluta och gick förbi leksaken i slutet.  men Julia som var duktig och gick spåret då stoppade honom och då hittade han den.

Det var två trötta och nöjda hundar som sov resten av kvällen sen.

Nu väntar jag på jullov så jag kan börja träna med vovvarna lite mer! Ser verkligen fram emot det.

På tisdag rullar vi hem mot jullov, då ska vi njuta mycket, både vovvarna och jag. :D
Jaffy älskar snön, är inte still en sekund längre än vad som behövs. Koppel på honom är mkt jobbigt i detta väder, han glömmer att man hänger därbak.

Jaffy blir så tjurig när han inte får springa, se så han blänger :P




Collin älskar att gräva!

Kommentarer
Postat av: H

Du är så duktigt:) när jag kommer hem så får vi börja köra hård tränning. älskar dig mest puss puss

2009-12-20 @ 21:06:45
URL: http://clumbroldsvantagepoint.blogg.se/
Postat av: Niina

Hihi, söta hundar!

2009-12-21 @ 19:33:59
Postat av: Rosvo

Roligt att det funkade så bra, visst är det roligt att se när de lyckas med spåret ? :)

Rosvo var lite fundersam då första snön kom men nu älskar han att köra nosen ned i fluffet och frustar fram som ett lok!

God Jul till er alla :)

2009-12-21 @ 21:21:09
URL: http://rosvo.blogspot.com
Postat av: Julia

shit vad sur jaffa ser ut när han måste sitta still och bli fotograferad :P haha

2010-01-07 @ 20:18:28
Postat av: Linn

hahahah söt jaffis är på bilden :D

2010-01-10 @ 00:35:36
URL: http://bumbibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0