På torsdag gäller det...

På torsdag är det dags för kursavslutning och vad är då lämpligare med en liten lydnadstävling? Neej det finns nog inget bättre, haha.
Jag valde att tävla i Lydnadsklass 1 och inte i appellydnad. Därav att jag vill satsa på lydnaden :)
Nu är ju inte Jaffa den mest villiga hunden att visa upp vad han kan, men idag har jag tränat på läggande, apporteringen och fot såklart.
Läggande - Gick bra, la sig snabbt. Inne och om det är torrt så är han hur bra som helst på att lägga sig snabbt men om det är blött/kallt, mycket runt omkring så vill han inte lägga sig. Men idag gick det skitbra.
Apporteringen - Går bättre och bättre, idag kunde han hålla kvar tills jag sa loss. Endast korta stunder men ändå en framgång då han brukar vilja gripa och spotta ut på direkten.
Fot- Går bra till och från. Trodde att denna del skulle vara lättast att lära honom men den har blivit svårast och vi harvar på noll känns det, även om att vi kommer framåt med korta korta myrsteg. idag var kontakten väldigt fin ifrån jaffa me då istället sätter han sig lite på tvären ofta.
De lydnadsmoment jag ska köra igenom och träna på tills torsdag är:
  • Platsliggande
  • Tandvisning
  • Linförighet
  • Läggande
  • Inkallande
  • Ställande
  • Apportering
  • Hopp över hinder
Ska försöka skriva någon dag om hur långt Jaffa kommit i de olika delarna. Det jag hoppas är att Jaffa kommer kunna göra momenten hyfsat även att man gör en och en. Han är ju lite liite blyg om man säger så.
Idag åkte även älskade till Fjällnäs, jag hoppas att denna tid går snabbt. Det var jobbigt att lämna av honom vid bussen och så fort bussen kom så gick jag, ville inte se honom åka. Så nu väntar jag på att höra något ifrån honom, han har kommit fram för ett tag sen. Hoppas han trivs däruppe, verkligen.
Jag älskar dig mest (L)

Kommentarer
Postat av: Niina

Spännande med lydtävling :D

2009-12-01 @ 08:41:11
Postat av: Linn

Åh vad kul :) Jag hade så gärna kommit och kikat, tror inte jag kommer hinna, men hade varit så kul annars. Vi håller tummarna :)

2009-12-03 @ 12:51:13
URL: http://bumbibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0