Jaffas syster :)

Idag när jag skulle gå ut och rasta Jaffa innan de var dags att gå spåret så kom en bli som stannade och vände runt och stannade till och klev ur bilen, jag blir såklart lite orolig.
Men så frågar de ifall det är Jaffa.

Ja säger jag frågande, hehe ser säkert ut som ett fån. Sen säger de att de har Jaffas syster Bojjan i bilen. Vad glad jag blev. De bor två kvarter bort ifrån oss.


Jag visste inte att de bodde så nära oss. Kul iaf. Vi bestämde att de ska ringa mig sen så ska vi komma hem ill dem så vovvarna får leka , vilket e ville göra redan nu men de var lite olämpligt på trotoaren. ;)

Så himla roligt iaf. Ska bli spännande. Efter en trevlig pratstund så gick jag och Jaffa vidare för att sedan gå spåret.

Han mindes verkligen hur man gjorde. Spår är nog det bästa Jaffa vet. Han älskar att spåra. HAn gick det iaf klockrent fick "stoppa" honom en gång genom att hålla emot  när han gick fel. HAn blev för ivrig och rusade iväg utan att tänka, men därefter gjorde han de klockrent och för nästan första gången blev han glad av att hitta "ninis" i spårslutet och började fakstikt leka lite med den istället för att spåra vidare.


Så första gången jag fick ett bra avbrott då jag inte behövde säga till honom så många gånger att spåret faktiskt var slut : )

Skönt att jag nu har en trött hund och jag har massa plugg kvar idag. (USCH) ska iaf försöka ta tag i det hela lite mer....


Kommentarer
Postat av: Julia

så himla kul, det tycker nog jaffa om att få leka med en annan welsh! :D

2009-10-20 @ 15:50:33
Postat av: Linn

Han är så duktig Jaffis :)

Det är verkligen helt otroligt när man får se en hund som fattat att den ska spåra göra sitt jobb, de är så himla duktiga :) Och så blir de ju så glada av det :)

2009-10-20 @ 17:15:48
URL: http://bumbibo.blogg.se/
Postat av: Linn

Anton och vi vill att du ska uppdatera!!!!! ;)

2009-11-06 @ 21:33:11
URL: http://bumbibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0