Onsdagsträning

Nu har jag bestämt mig att ta tag i Jaffas problem med främande människor.

Tips ifrån hans uppfödare och nu känner jag mig redo.

Idag har fyra personer klämt på Jaffa och det har gått över förväntan, planen är nu att han ska lära sig att inget farligt händer


I Tandvisningen övar vi nu att han ska sitta vad som än händer. Och idag gick det bra. Kursledaren stod precis bredvid honom. Så det är jag nöjd med.

Sedan hittade jag en jättesnäll (gubbe) som även han kände och klämde på Jaffa då var han lite osäker men han vart absolut inte paralyserad eller jätteorolig. Lite låg bara. Skönt. Nu kämpar vi oss igenom detta.

Linn och Henke fick även de klämma och de var nog bra att de började klämma då han tyckte de var lite konstigt.

Men bra var iaf att han försökte lukta på personerna och hälsa. Han blev lite nyfiken. Det är jag glad för.


Nu väntar jag bara på att träningen imorn kommer så vi kan öva lite mer ;)

Ska nu se slutet av Bonde söker fru;)

ghjk

Kommentarer
Postat av: Linn

Ja! Han var så duktig Jaffa :) Den där bilden är förresten jättefin :)

2009-10-08 @ 00:02:10
URL: http://bumbibo.blogg.se/
Postat av: NIina

Snart har ni tagit er igenom det :)

2009-10-08 @ 07:55:12
Postat av: julia

jättefin bild och kul att det gick så bra! :)

2009-10-09 @ 14:04:03
Postat av: Rosvo

Hejsan! Vad roligt att du har en Jaffa-blogg :)

Otroligt fina bilder och roligt att läsa hur br adet går för er. Rosvo är som du kanske minns inte heller så glad i det där med hanteringen (tandvisningen) men det ska väl bli bättre med lite träning.

Rosvo och hussen Ari brukar gå på onsdagsträning ibland, hoppas ni träffas någon gång. Även jag Helena, ska väl ta mig dit också någon gång. Men hela förra kursen i allmänlydnad gick killarn autan mig. Enklast så.

Vi lägger till din blogg hos oss så att vi kan följa er framöver :)

Ha det så gott! Klia Jaffa bakom örat från oss :)

2009-10-19 @ 21:01:13
URL: http://rosvo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0