Tävlingslydnadskurs

Igår fungerade inte bloggsida, men hur som hlest igår på kursen hade vi hopp och nedläggande. Det finns ju verkligen mycket att träna på och det är synd att jag inte har mer tid med det.

MEn när han väl förstod att det faktiskt var ett hinder så hoppade han klockrent med jättefina språng. Han charmade kursledarna vid hopphindret när han faktiskt var stol och inte bara rädd när han hade hoppat och fick leka med sin leksak. Jättekul.

Så nu främst är det att lära in "hopp" när han hoppar och sen närhan förstått det å honom att sitta på andra sidan. Tror det kommer gå bra, han tyckte hindret var så kul.

Nedläggandet och platsliggning gick skitbra idag. Han låg och va jättetrygg i sigsjälv. Matte är så nöjd!
Det som vi har att öva på där är att få fram snabba lägganden, och han var ganska snabbmen man vill ha så snabbt som möjligt .. så det blir spännande.

Igår hade vi även tandvisning flera ggr var de framme vid JAffa och kunde röra läpparna osv. och han satt stilla. Det kändes skitbra. Han ser fortfarande lite obekväm ut men jag tror det bästa sättet är att bara lugnt och stilla vänja honom vid att det faktiskt inte händer något farligt. Eftersom han har visat stora framsteg på 3 dagar bara. Några på kursen fick även känna igenom honom när jag ställt upp honom och det gjorde han bra, han sökte in stöd utav mig utan stod stilla och bara .. jaa skötte sig. Så jag behöver mer människor som kan klämma och känna på min hund. HAHA

Eftersom det är två veckor till nästa kurstillflle har vi fått läxa i alla "moment" vi gått igenom och vi har ju lite och göra kan jag ju säga, lägger in listan senare.

Men det är nog absolut inte omöjligt för Jaffa. Så vi ska nöta på nu! :)

Nu är det dock dags för att åka med Linn och Ronja och Jaffy såklart och lägga lite spår.

Linn ska lägga så jag inte vet vart spåret går, ska bli jättespännande :)

Ronja ska få sitt första personspår, jag tor hon kommer älska det. :)

Hoppas även att H får vara ledig imorn nu. Så vi kan åka på vår kräftskiva. hmm. Hoppas. hoppas.

Uppdaterar kanske senare när vi varit iväg i skogen:D




Kaninen är älskad av alla!

Ronja är laddad! :)

Stoltaste :D

Ifrån tidigare spår med Jaffa.

Kommentarer
Postat av: julia

Kul att det gick så bra för båda två! svårt när man inte själv vet vart spåret går med :)

2009-10-09 @ 22:13:01
Postat av: Niina

Ni är så aktiva o duktiga med era hundar :)en annan får ju dåligt samvete..

2009-10-10 @ 10:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0