Uppdatering av sista tiden

Hinner ju aldrig skriva, en kort sammanfattning av vad vi gjort kommer här.

Var ju hemma i östergötland på min första kräftskiva. Samma dag va jag med henkes pappa och Josse på "labradorens familjedag". Synd att Jaffy inte är lik en labrador HAHA, men de var några som fråga om han var en labrador och jag sa självklart. hehe.

Jaffa fick iaf apportera två paket, det var en prova på övning de hade. De var knappt att han fick göra det, men de lät honom göra det för att någon behövde hämta paketen som de lagt ut. De andra labradorerna flamsade bara runt med dem i munnen och de var tur att Jaffa fick göra, han visade var skåpet skulle stå. Det var nog många som funderade på att byta till en spaniel istället för retriver;)

HAHA nejdå, men "ledaren" som absolut tyckte jag skulle prova på sa " det gick ju bra det där, med en spaniel också" Så de var kul:)


Sedan övade vi lite lite lydnad i ridhuset, det var svårt att vara roligare än hästbajset som låt utspritt i hela manegen. Hittade även lite snällt labradorfolk som klämde och flörtade med Jaffa. Mycket nöjd med dagen.

Sedan på kvällen var det dags för kräftskiva, det var skoj. Dock vågade jag inte smaka en enda kräfta eller räka.

Sedan har vi varit på Kurs, har gått jätte bra och vi har gått spår. Lydnaden går dock lite trögt nu. Sittpositionen är jobbig att få till, och positionen i början på fotgående. SUCK. Kämpa på bara..

De andra är han bra på. snabba lägganden, förstod hindret relativt bra med när han väl fattade att man kunde hoppas över och inte skulle springa på sidan.

Apporten griper han bra nu och det är kul. Snart kan jag släppa apporten.

Vi har även på förra kursen haft stora framgångar med tandvisningen. En bit kvar självklart men kursledarna fick klappa och kunde lyfta lite på läppen och pilla. En mkt stor framgång.


Idag var jag och tittade på Niina när hon tävlade i dressyr. Jag är ju inte en dressyrryttare men jag tror hon var nöjd. Preza blängde på domaren och tyckte de var lite konstigt. Men de var fint och kul att se. Tror nästa klass gick mycket bättre, såg bara en.

Kul iaf och de var jätteduktiga. Måste bara skriva en sak som är till Niinas häst. Hon har den vackraste svansen jag sett nästan.. :D

Nu är de bara att vänta på idolavslutet. Heja ERIKA och TOVE lite ERIK också..;)

Imorn väntar plugg och lite lydnadsträning.

Tanja

Självklart var det en labrador med på labradordagen :D

Kommentarer
Postat av: Josse

Jaffa var ju super duktig på att hämta paket, det kanske finns lite labb i honom ändå :P



heja Erika o tove o MASSOR heja till Erik ;)

2009-10-18 @ 13:09:30
Postat av: Noup, jag var inte ett dugg nöjd med Impreza på tävlingsbanan. Däremot var jag väldigt nöjd med det hon gjorde på framridningen, väldigt läcker o så härlig att rida. Så det måste vi plocka fram på tävlingsbanan oxå o sen blir vi svåra att slå ;)

2009-10-19 @ 19:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0