Onsdagsträning!

Och jag är så himla nöjd! supernöjd! Vi var med halvt på skotträningen, den var när vi rastade hundarna men vi var ändå väldigt nära planen. Jaffa reagerade inte ett dugg, iofs så har vi skottränat honom lite innan och hade kortare avstånd då. Men skönt iaf att veta att han inte brydde sig när vi var ute och bara gick.


Sedan var det en tränare där idag och han körde igenom varje lydnadsmoment ett efter ett och det gick så himla bra. Vi kunde ju inte delta i alla såklart men så gott som alla var vi med i och gjorde allt vi kunde och jag måste bara säga att jag är NÖJD:P

Tränaren hade så bra övningar som flöt på bra och det hände nya saker hela tiden. Jättekul tillskillnad mot om man kör gå slalom mellan alla i en cirkel. Mycke väntetid. Idag var det passera rakt framför ledet med hundar och alla gick med några meters avstånd så det var kul med nya saker.

Orkar inte gå in och berätta om allt, men JAffa var itne ett dugg stressad eller så idag. Platsliggning gick fint och han låg i 1 minut rel. nära andra hundar. Jättenöjd. förra veckan var han skärrad i någon bubbla. Skönt att han kom ur det så snabbt. Även linförighetsövningen gick himla bra, har ju inte hunnit träna på den men fot kommer inte vara något problem för Jaffy.

Nu har jag skrivit lite och Niina ( om du nu läser) så skulle du varit med du hade gillat det;)

Nu är det dags att plugga lite mikrobiologi igen och sen ladda om till kursen imorn och hoppas Jaffa vant sig vid mörkret är ju bara 30 min senare än idag. Så hoppas;)

Kommentarer
Postat av: julia

Vad kul att det gick så bra! :D

2009-10-01 @ 10:40:05
Postat av: Niina

Jag ångrar nästan att jag läste din blogg nu.. Jag hade oxå velat vara med på det där ju :), kul med en bra tränare!! Jag tappade suget lite sist när det inte fanns ngn tränare på plats, åtminstonde ingen som sa ngt.. Kul att det gick bra för er :)

2009-10-01 @ 10:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0