Bergsbestigning


Vi tog oss upp på berget trots allt.


Vi var inte riktigt högst upp men vi var ungefär ovanfär trädet till höger. När vi kom upp till toppen fanns det några bergstoppar som man kunde ta sig upp för men vi var uppe på bergskammen. Där fikade vi och fotsatte en liten bit upp för att sedan vända hemåt.


Utsikten ifrån toppen




Ungefär halvvägs upp


Så här såg det ut uppe på andra sidan toppen:






Fikapaus för oss nu.
Det var tröttsamt för de otränade så benen kan jag lova, -38grader och sen så var vi ju faktiskt 8km upp ungefär. Och ja vi åkte skidor uppför. :P


En aning besvärad men här är vi på toppen och jag är nöjdare än nöjdast och lite smått oroad tills vi ska åka ner utför, Men de fick fint och var så mycket härligare än att åka uppåt, ni ser i bakgrunden att vi är rätt högt upp.

Här är jag påväg ner, ni ser toppen i bakgrunden. Här är vi inne i ett ganska rakt parti med.


På väg upp.


Jag såg en hare nästan uppe på fjället. Inte så bra fotat men den var en bit ifrån. Söt va? :)

Det här är nästan den bästa dagen i mitt liv, var så coolt att vara däruppe. Finns tusen fler bilder som är så fina!

Fjällvandring är numer inplanerad med Älsk och hundarna till sommaren :D Längtar redan


Kommentarer
Postat av: Niina

Verkligen jättefin natur :D

2010-01-08 @ 18:01:48
Postat av: Linn

Gu vad kul och myssigt :) Jag som är livrädd för bergsklättringsarbete, men ni fick det att låta kul :)

2010-01-10 @ 00:40:57
URL: http://bumbibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0